<xmp> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4246718683494715286\x26blogName\x3dGOOD!+BETTER!+BEST!\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://justmemyselfnyou.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justmemyselfnyou.blogspot.com/\x26vt\x3d1236545388416604090', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script> </xmp>
Welcome
My oh My!.

Hello. Welcome to my blog. It is a personal blog n i really want to enjoy every single word in this blog....

Liza Idris

Create Your Badge
The Princess

:
I'm a very determine person and so into it. Be reasonable and always moderate in everything except your ibadah... Always muhasabah yourself n be around your lovers and appreciate them!.

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

click for more
Share wif them
...Razzian... Ammati... Kak Rose... Mek Farah... Pjah... Aziyana... Pojie... Yusma... info susuIbu...

Archives
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
November 2008
March 2009
April 2009
May 2009
July 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
April 2010
October 2010
December 2010
March 2011
April 2011
May 2011
August 2011
December 2011
January 2012
February 2012
April 2012
May 2012
June 2012

Layout ©

ME. kynzgerl
CODES. manikka
BRUSHES. 1 2
IMAGES. 1 2
The 2 paper heart: moargh.de
SOURCE. BLOGGER BLOGSKINS IMAGESHACK
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tuesday, May 26, 2009

GURU! satu kerjaya keramat yang bukan calang-calang cabaran. segalanya terletak di pudak seorang guru untuk mencorak sebuah negara bangsa. kerjaya ini sememangnya jauh berbeza dari kerjaya nyata seorang doktor atau peguam. pincang institusi perguruan maka pincanglah sebuah masa depan negara. kerana masa depan negara terletak pada kecemerlangan bidang perguruan. hasil dari bidang ini bukan lah secara segera tetapi ia memerlukan satu jangka masa yang lama dan panjang. oleh itu jarang seorang guru itu menyedari hakikat bahawa segala tindakan dan peribadinya menjadi satu ikutan dan berpengaruh di kalangan pelajar. hatta gerak geri dan senyumannya pun diperhatikan oleh pelajar. amat malang bagi sebuah negara yang hanya memandang enteng perihal perguruan. amat sedih jika sebuah negara beranggapan guru adalah satu kerjaya yang boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja. padahal, menjadi seorang guru memerlukan tahap kesabaran yang tinggi, nilai murni, berfikiran positif dan pelbagai lagi sikap mulia. ianya adalah satu kemestian. dan pelajar seharusnya dibenarkan untuk dicorakkan oleh seorang guru agar dia mampu memahami erti kata jatidiri seorang anak bangsa. hukuman rotan yang telah diperkenalkan semula adalah satu tindakan wajar agar pelajar tahu linkungan serta batasan diri seorang PELAJAR. yang harus BELAJAR! kepercayaan seorang ibu dan bapa juga amat perlu agar guru tidak mendapat tekanan tambahan yang sudah sedia ada. bebanan sedia ada dari segi pentadbiran dan urusan tidak rasmi sudah sebati kini dalam jiwa seorang guru. jika dulu kerjaya ini dipandang tinggi oleh masyarakat namun kini pandangan itu kian sepi dan masyarakat dilihat semakin berani menyatakan kesalahan dan kelemahan guru yang mendidik anak-anak mereka. fikir-fikirkanlah di mana taraf seorang insan yang bersusah-payah membentuk anak-anak kita dan di tahap manakah kita melabelkannya...

Wednesday, May 20, 2009


Custom Glitter Text


video

Friday, May 8, 2009

hari ni masuk hari ketiga aku di kg. tenang rasa hati walaupun sedikit sibuk. pagi tadi aku, adik2 n mak ke pusara abah buat tahlil n ziarah abah di sana. mak menitis air mata...aku sebak. kami siram air dan taburkan bunga yg aku petik dari rumah. masing2 diam sebab banyak yang bermain di fikiran agaknya. sempat juga aku bisikkan ttg kehadiran kami dan betapa kami sayangkan arwah. lepas balik dari pusara, aku,hafiz dan ima ke umah pakcik mi...sahabat baik abah. aku tgk pakcik mi pun makin susut badan sebab sakit yang dialaminya. lama juga kami berborak. hhmmm ptg ni aku diurut lagi. semlm dah urut. badan ni rasa sengal2 pulak. lusa aku akan kembali ke kuantan di samping suami tersayang. kembali menjalani rutin harian kami berdua. aku sedar, tempat ku adalah di sisi suami. bagaimanapun, kami tengah berusaha untuk mencari kehidupan yang lebih baik dan fleksibel. doa aku, semoga tahun ini menjanjikan sesuatu yg lebih cerah setelah aku kehilangan permata hati pada tanggal 21.4.2009 yang lalu... amin...

Tuesday, May 5, 2009

pernah tak anda terfikir sudah tiba masa untuk anda melepaskan sesuatu? kata orang, kalau sayangkan sesuatu kita kena lepaskannya... memang betul pun. aku ada sesuatu yg aku sayang sangat, yang aku kenal sejak dari kecil. sesuatu yang aku hargai dan jaga. tapi seingat aku, tak pernah aku dapat seperti mana yang aku dah berikan. kekadang aku rasa macam bodoh sgt kerana menghargai sesuatu tu. dah banyak kali aku menumpahkan air mata aku disebabkan sesuatu tu. tapi aku tetap jaga dan belai. seolah-olah aku takkan kehilangannya suatu hari nanti. tapi hari ini, aku sedar yang aku kena lepaskannya. lepaskan agar dia bebas dan bahagia. dengan harapan dia akan benar-benar bahagia....